Indicators component are showing the wrong result for a user with Permissions

Olá. Nós temos uma tabela onde um campo onde são os usuários, onde podemos selecionar cada usuário existente no Jestor. Estamos tentando dar permissão para esse usuário ver os dados de outra tabela, onde está relacionada com essa tabela que há o campo de usuários. Portanto o fluxo seria, ver qual usuário está selecionado na tabela primária e mostrar os dados da outra tabela que está relacionada com essa primária, apenas para esse usuário.
Seria filtrar para um usuário a visualização da tabela X para visualizar todos os registros relacionados com a tabela Y que este usuário é o responsável.
Seria possível fazer isso através das permissões?

Em teoria haveria mais um nível de permissão diante do exemplo da documentação abaixo, o “id_user” dentro do “reference” seria o usuário que está selecionado no campo na tabela primária
WhatsApp Image 2022-01-05 at 10.26.33

Hey,

@vinicius.belnuovo @Terriani could you guys help us out here?

Pessoal, poderiam ajudar o Vinícius aqui?

@vinimenezes não ficou claro se na tem a coluna do usuário tanto na tabela x, quanto na y.
Seria a melhor forma de resolver essa visão. Ai ele poderia ver somente o que ele criou em ambas as tabelas.

Hey @vinimenezes @vinicius.belnuovo , I think I understood the question.

What I have here is have two tables:

1. One with a user field.

2. One with a connect tables field that points to the first table.

On the second table, I have a Formula field that pulls the user id from the user field in the first table, so all of this it looks something like this.

So, because I now have the numeric id of the user in the second table, I can do something like this using the data/reference (I’ve also hidden the formula field):

And now when I log as this user with a restricted access level, I only have access to the records that point to Property 2, as that is the property I was assigned to.

I hope this helps!

Opa @vinimenezes @vinicius.belnuovo , acho que entendi a pergunta.

O que tenho aqui são duas tabelas:

1. Uma com o campo de usuário.

2. Outra com um campo de conectar tabelas que aponta pra primeira tabela.

Na segunda tabela, eu tenho um campo de Fórmula que puxa o id de usuário no campo de usuário da primeira tabela, então tudo isso tem mais ou menos essa cara:

Então, como agora eu tenho o id numérico do usuário na segunda tabela, eu consigo fazer algo assim usando o data/reference (também escondi o campo de formula):

E agora quando eu logo como esse usuário de acesso restrito, eu só tenho acesso aos registros que apontam para a Property 2, que é a propriedade que eu estava marcado.

Espero que ajude!

2 Likes

@fernando.nakandakari @marcos.figueiredo We’re getting troubble with syntax formula but she is the generated from Jestor. Already tested more than one formulas. We are in one table searching for id user that have in other table called “proprietarios”.
WhatsApp Image 2022-01-10 at 13.40.07

@fernando.nakandakari do you know if this is happening because user field is a specific one and he selected “Short Text” as the return type?

Other question, it´s possible create an app with some data coming from table 2 and for ever user that is logged change the content of data? Example: I have 2 properties and this app will show the number of rooms in properties, and for other person that have 4 proprerties will show the numbers of rooms for her properties. So this would be done filtering data according with permissions that each have in table 2. We´re trying to do that but it’s not working, show all data that have in table 2 inside the app. @marcos.figueiredo @fernando.nakandakari

Hey guys!

@marcos.figueiredo No, I don’t think it’s related to Short Text (that’s what I did in my example as well). I’m checking with the dev team to see if it’s a bug.

@vinimenezes can you send me a screenshot of the permissioning and what the app looks like? That way we can understand it better (but yeah, components should be applying the user permissioning on top of the data too)

@fernando.nakandakari
The permission is the same of your example. We have the column “id” on the table “acomodacoes” and the user can see the content that wich have your account selected on this column. And this works!
Captura de tela 2022-01-11 100204

But when we test an app, that get data from table “acomodacoes”, the user can see all data “1.303” when the number should be “1” for his account.

@vinimenezes

I see!

I just checked with our tech team and apparently it’s a bug in the component, and someone else reported at about the same time. We’re already looking into it and I’ll follow up with you as soon as it’s solved.

Ok, @fernando.nakandakari . Thanks for help! I know it depends on priority but is there any prediction to resolve?

Hi @vinimenezes

As this is less of a request and more of developing a fix for a part of the platform, I’m afraid I won’t be able give you an ETA for the fix :confused:

However, as this has affected other users as well, I don’t think it will take too long for our devs to get to it! I’ll keep you updated.

1 Like

@vinicius.belnuovo Fala Vinicius, boa tarde. Alguma notícia relacionada ao bug que falamos por call onde também participou o @dammon.burden relacionado o filtro de um dashboard quando o usuário não tem permissão para ver todos os dados?

Hello, Vinicius, any news regarding the bug related to not allowed logins to check all the informations on a dashboard, non aplying a filter on it?

@samuel o bug ainda está em correção que no final da próxima semana estará ok.

Estamos indo para isso! Grande oportunidade para a gente interna no Jestor e para todos!! :slight_smile: :rocket:

1 Like

Olá, pessoal.

Passados alguns dias, já temos esse bug resolvido?

@vinicius.belnuovo tem algum status desse bug aqui?

@samuel esse bug foi resolvido. Ainda está aparecendo errado para vocês?

@vinicius.belnuovo @marcos.figueiredo Está funcionando! Mas temos um filtro sem funcionar.

A imagem acima mostra um número somado em determinado período.

image
Quando entramos na conta do usuário que irá ver, deveria estar com o número 3 mas está zero (foto acima).

É estranho pois quando filtramos dessa mesma tabela para outro bloco sem ser o “indicador simples”, funciona normalmente.
Outro ponto é que puxando de outra tabela o bloco “indicados simples” funciona com o filtro.

O permissionamento já está feito.

@vinimenezes vou reabrir esse bug com o time.
@Terriani e @renato.menegasso